Mikä kansi on paras?

Uusi kirjani (Älä yritä!) julkaistaan ensi vuonna. Mikä näistä kolmesta kannesta saisi juuri sinut ottamaan kirjan käteesi?

Älä yritä kannet

Liittyvät kirjoitukset:

  • Uuden yrityksen rakentaminen tyhjästä on mahtavaa touhua. Yksi hankalimmista mietittävistä asioista on yrityksen kilpailuedun miettiminen. Optimaalisessa…

  • Meidän perheen joulun hajumaailmaan kuuluvat kuusipuun tuoksu, ripaus hyasinttia, paistetun piparin väkevänimelä aromi, kinkun vedet…

    Joulupuu on koristeltu… viiksilangalla
  • Moni aloittava yrittäjä ajattelee edelleenkin, että asiakkaat tulevat sisään heti, kun tuote tai palvelu on…

Kategoriat: Kirjoittaminen

Kiitos kun luet blogiani!

Olen Turun tylyin kasvuyrittäjä, kirjailija ja digiajan johtaja (tätä et varmasti tiennyt minusta). Kirjoitan tekoälystä, yrittämisestä ja johtamisesta. Kaikki aiheet ja kirjoitukset löytyvät arkistosta.

Liittymällä sähköpostilistalleni saat Verkkopalvelun ostajan oppaan ja pääset osaksi pientä sisäpiiriä. Tsekkaa myös muut kirjani. Olisi todella mahtavaa, jos seuraisit minua myös twitterissä!

Yrittäjä, oletko jumissa?

Yrittäminen on yksinäistä puuhaa. Ongelmien mittasuhteet karkaavat helposti käsistä. Harvoin ympäriltä löytyy ketään kokenutta yrittäjää, joka voisi auttaa kun ajatukset menevät solmuun ja huoli kovettuu vatsaan kiviseksi möykyksi. Miltä tuntuisi, jos saisit parissa tunnissa selkeyden mieltä (raa)vituttavaan ongelmaasi? Lue lisää.

Kommentit

  1. Ensimmäisessä kannessa, jotenkin liian ”hyvän päivän värit” ja kuvapankki ukkeli kielekkeellä ei jotenkin osu otsikkoon. Keskimmäinen on jo lähempänä. Luonnon vaarallisuus ja synkkä tunnelma sopii otsikon varoitukseen (tosin oranssi otsikko ei erotu taustasta kunnolla). Kolmas ja viimeinen kansi on paras selkeytensä, sekä tekstin ja kuvan yhteenkuuluvuuden vuoksi.

  2. Olet samoilla linjoilla kuin itsekin. Luultavasti valitsen nyt ekan kannen idean ja jalostan siihen sopivan sloganin.

  3. Samoja huomioita täälläkin. Puhtaasti ensivaikutelman perusteella ja hieman etäämmältä testattuna viimeinen nappaa oman huomioni parhaiten ja mielestäni paras kokonaisuus. Myös ensimmäinen kansi vangitsee oranssilla huomiovärillä. Keskimmäisen otsikko liian bliisu eikä erotu.

  4. Viimeinen on supertylsä. Kultaharkko on kliseiden klisee

  5. Mutta toisaalta vika kansi toimii verkkokaupassa parhaiten. Jos kuvitellaan nuo kaikki kannet pieniksi postimerkkikuviksi, niin kahdesta ekasta ei saa selvää. Kannatan kultaharkkoja. (Ja toisaalta kultamuna, aarrearkku tai rahatukko voi olla se pahempi klisee, kun kuvataan varallisuutta.)

  6. Näinpä. Itse näkisin, että kansi on suorittanut tehtävänsä jos se saa katsojan lukemaan copyn. Muu on sitten plussaa, miinusta ja kliseitä.

  7. Kaikki eri lailla hyviä IMO. Ehkä ensimmäinen tuo liikaa mieleen jonkin pankin (varoittavan) mainoksen. Toisessa on hyvin vahva uhka, mutta sitähän otsikkokin jo lupailee :)
    Kultaharkot ei vastaavasti ehkä avaudu – eli teksti kieltää, mutta harkot vähän lupaa tulosta.. Vai onko ÄLÄ tarkoitettu siten, että näpit irti kullasta..Hmm.
    Aseella jos uhataan ja pakko valita yksi, ottaisin keskimmäisen.

  8. Kiitos kommenteista, hyviä argumentteja puolesta ja vastaan! :)

  9. Minusta nuo kultaharkot näyttää pieniltä suklaakonvehdeilta. Ekan kuva on värikäs, siinä on ihminen samaistuttavaksi, sekä tehokas oranssi palkki katseenkiinnittäjänä. Nuo muut on lähinnä sekavia. Noista Kauppakamarin muista kirjoista nimenomaan ensimmäinen erottuu edukseen.

  10. Suklaata, drool…. *Homer Simpsonin äänellä*. Hyviä pointteja, kiitos! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *