Taskuhallitus® aloitusohjeet

Kiitos tilauksesta! Jotta pääsisimme mahdollisimman tehokkaasti aloittamaan, seuraathan näitä ohjeita. Jotta yhteistyö sujuisi mahdollisimman kivuttomasti, lue koko sivu läpi niin tiedät miten yhteistyömme on tarkoitus toimia.

Mitä sinun täytyy tehdä seuraavaksi?

  1. Tutustu tähän sivuun ja lähettämääni tarjoukseen huolellisesti. Jos tarjous on ok ja haluat edetä, kuittaa tarjous hyväksytyksi sähköpostitse.
  2. Jos en ole näitä jo pyytänyt, lähetä minulle sähköpostitse yrityksesi tilinpäätökset viimeiseltä kolmelta (3) tilikaudelta sekä yrityksesi viimeisin tulos ja tase.
  3. Jos emme jo sopineet seuraavaa tapaamista, valitse tästä itsellesi sopiva aika.

Pelisäännöt

Jotta saisit parhaan mahdollisen hyödyn irti Taskuhallituksesta®, meidän täytyy sitoutua yhteisiin pelisääntöihin. Noudatan näitä pelisääntöjä itse, ja oletan samaa myös liikekumppaneiltani. Näiden pelisääntöjen lisäksi olen sitoutunut noudattamaan Turnaround Management Association® ry:n eettisiä sääntöjä.

Pelisäännöt ovat seuraavat:

1. Luottamuksellisuus

Kaikki käymämme keskustelut ovat ehdottoman luottamuksellisia, eli en kerro sinun tai yrityksesi asioista luvatta kolmansille osapuolille. En myöskään keskustele asioista henkilöstösi kanssa ilman lupaasi. Halutessasi allekirjoitan salassapitosopimuksen ennen töiden aloittamista. 

2. Henkilökohtaisuus

Annetut neuvot on tarkoitettu hyödyntämään ensisijaisesti sinua, sitten yritystäsi ja vasta viimeisenä yrityksen muuta henkilökuntaa. Ristiriitatilanteessa valitsen aina sinut.

3. Suorapuheisuus ja vahingon välttäminen

Neuvojen tarkoitus on hyödyttää sinua ja minimoida mahdolliset vahingot. Jos huomaan, että olet toimimassa tavalla joka tulee aiheuttamaan potentiaalisesti aineellista tai maineellista vahinkoa, huomautan tästä. Velvollisuuteni on olla aina suorapuheinen. Sanon aina näkemykseni kaunistelematta silloinkin, kun et välttämättä pitäisi niistä. Ajattelen kuitenkin aina sinun parastasi.

4. Tavoitteellisuus

Vaikka Taskuhallitus® onkin neuvontapalvelu jota voit käyttää halutessasi, on tärkeää sopia aikaisessa vaiheessa selkeät tavoitteet, joiden mukaan menestymistä mitataan. Pidän sinua myös vastuullisena toiminnastasi.

5. Yhteistyö ja liiketoiminnan vastuu

Vain otettu lääke tepsii. Antamani neuvot perustuvat kokemukseeni ja parhaaseen tietämykseeni, mutta on sinusta itsestäsi kiinni, noudatatko niitä. Olet itse aina vastuussa päätöksistäsi ja yrityksestäsi. Taskuhallituksella® ei ole täysipainoisen hallituksen valtaa eikä vastuuta.

6. Kommunikointi ja palaute

Voit soittaa tai viestiä minulle 24/7. Jos et saa minua jostain syystä kiinni, palaan asiaan heti kun voin. Haluan myös aktiivisesti palautetta omasta työstäni. Älä siis missään kohtaa epäröi kertoa, jos sinulla on kehitystoiveita tai palautetta toimintaani liittyen.

7. Tietojen jakaminen

Pystyäkseni neuvomaan ja ohjaamaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla, tarvitsen yrityksestäsi tietoja, joita yleensä on vain yrityksesi parhaalla asiantuntijalla – sinulla. Tämä tarkoittaa, että haastattelen sinua usein ja pyydän tarvittaessa myös pääsyä yrityksen muihin tietolähteisiin (sopimukset, taloustiedot ja henkilöstö).

Näitä pelisääntöjä noudattamalla pystymme yhdessä ohjaamaan yrityksesi kohti parasta mahdollista lopputulosta!

Miten tavoitat minut?

Voit olla minuun yhteydessä koko sopimusajan joko sähköpostitse, puhelimella, Whatsapilla tai Signalilla. Huomaathan, että käytän kaltaisillesi VIP-asiakkaille listaamatonta puhelinnumeroa (040 08 01 067) jotta voin taata nopean vastaamisen. Älä jaa tätä numeroa kenellekään. Jos haluat jakaa yhteystietojani, käytä tätä linkkiä.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Miten usein voin olla sinuun yhteydessä?

Aina kun olet umpikujassa tai olet tekemässä isoa päätöstä. On parempi että otat yhteyttä kuin että et käytä palvelua josta maksat. Alkuvaiheessa tyypillisesti asiakkaillani on enemmän puhuttavaa ja asioita käsiteltävänä, jolloin yhteydenottoja tulee useammin. Se on täysin ok. Kerron kyllä sitten jos yhteydenottoja tulee liikaa. :)

Maksoin laskun myöhässä, haittaako se?

Jos et sopinut asiasta kanssani etukäteen, kyllä haittaa. Seuraan asiakkaiden maksukäyttäytymistä aktiivisesti. Jos tarvitset laskullesi maksuaikaa, pyydä sitä etukäteen. Muussa tapauksessa lasku on maksettava eräpäivään mennessä. Huomaathan, että laskutan kaikki palvelut kunkin kuun 20. päivä 7 päivää netto maksuehdolla. Jos lasku on maksettu myöhässä, siitä tulee seurantamerkintä ja kolmen (3) merkinnän jälkeen annan sinulle kenkää. Raaka peli, mutta laskujen toistuva laiminlyönti on merkki keskinäisestä arvostuksen puutteesta, ja se ei ikinä johda hyviin lopputuloksiin.

Mitä minun kannattaa huomioida tapaamisista?

Vahvista kalenteritapaamiset saman päivän aikana kun ne on sovittu. Tapaamiset hoidetaan Google Meets -ohjelmalla etänä. Varaudu siis etukäteen siihen, että sinulla on aikaa keskittyä tapaamiseen. Pidä tietokone laturissa, puhelin äänettömällä ja pikaviestimet kiinni. Minulle on erityisen tärkeää, että voin keskittyä vain sinuun. Kannattaa siis pitää myös ovi kiinni, että pystyt keskittymään keskusteluun rauhassa.

Entä jos myöhästyn tapaamisesta?

Vahinkoja sattuu ja esteitä tulee. Jos sinulle tapahtui ennakoimaton este ja vain itseäsi vaarantamatta pystyt, laita minulle teksti- tai wa-viesti että myöhästyt (esimerkiksi jos ajat autoa, älä laita viestiä samalla). Jos et tule tapaamiseen eikä sinulta tule viestiä, odotan 10 minuuttia ja sitten tapaaminen siirtyy seuraavaan vapaaseen kalenteripaikkaan. Huomaathan, että tapaamisaika ei aina jousta toisesta päästä, jos kalenterissani on sovittuna muita asiakastapaamisia.

Entä jos tulen toistuvasti tapaamisiin myöhässä?

Älä.

Entä jos haluan siirtää tapaamisen?

Jos haluat siirtää tapaamisen, laita viestiä niin se kyllä onnistuu. Pelkkä yksipuolinen kalenterimerkinnän siirto ilman sitä edeltävää keskustelua ei ole kohteliasta, ja johtaa yleensä palvelun irtisanomiseen. Kunnioitan sinun kalenteriasi, ja odotan sinulta samaa. 

Miten muistan kaikki asiat?

Tee hyvät muistiinpanot. ;) Taskuhallitustaulukon tarkoituksena on helpottaa yrityksesi tilanteen seuraamista, ja teen sinne lyhyet muistiinpanot omalta osaltani. Sinun vastuullasi on kuitenkin tehdä itsellesi riittävät muistiinpanot ja huolehtia, että sovitut asiat tulee hoidetuksi. 

Mietin palvelun irtisanomista, miten toimin?

Otat asian vain reippaasti puheeksi. Lupaan, että en syyllistä sinua tai yritä vierittää vastuuta sinun niskoillesi. En myöskään yritä saada sinua muuttamaan mieltäsi. Minulle on kriittistä, että palveluni arvo sinulle on moninkertainen kustannuksiin nähden. Jos näin ei ole, ei kannata missään nimessä olla hiljaa. Yleensä minä otan asian puheeksi muutenkin ensimmäisenä. On nimittäin omasta asiantuntemuksestani kiinni huomata, milloin asiat ovat yrityksessä siinä vaiheessa että palveluitani ei enää tarvita. 

Tuntuu että asiat ovat aika hyvällä mallilla, mutta olisi silti kiva että olisit käytettävissä. Onnistuuko se?

Tottahan toki! Monen asiakkaani kanssa homma etenee silleen, että muutosvaiheen jälkeen kun apuani tarvitaan vähemmän, siirrytään kuukausittaisista tapaamisista harvempaan väliin. Esimerkiksi kun yritys käydä puksuttaa ilman isompia kriisejä, kahden kuukauden väli on yleensä varsin riittävä. Jos sitten siitä huolimatta haluat 24/7 tukea myös niinä kuukausina kun meillä ei ole palavereja, sovimme siitä erillisen kk-korvauksen.